Pasta sås a´la Frida

Gjorde en god pasta sås här om dagen och fick önskemål om att lägga ut receptet så här kommer det.

Pasta sås a´la Frida
Har egentligen inga speciella mått, utan man får gissa sig fram när det gäller vissa saker.
Kassler
Kvibille ädelost (gräddig)
Lök
salt, peppar

Först hackar jag löken i små bitar och steker den lite lätt i smör.
Skär även kassler i små träningar.
Sedan gör jag en mjöl redning, men man kan även använda sig utav maizena redning eller pasta grädde.
Sen så smular jag i ca en halv ädelost och låter det koka ihop lite så att osten smälter.
När det är klart häller jag i löken och kasslern, kryddar med lite salt och svart peppar och serverar med pasta och sallad.

Lätt och gott!

Kommentarer
Postat av: Malin

Å king! Jag har väntat på det här. :D

2009-03-19 @ 11:02:36
URL: http://maaaline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0