Vänner

Jag har funderat mycket på ordet Vänner.
Vad innebär det?

För mig personligen är en riktig vän en som man kan lita på, en som kan förstå hur
man tänker och tycker om saker, och som uppskattar en som person.
Någon som man känner sig bekväm i närheten av.
Och jag kan skatta mig lycklig som har vänner som jag vet att jag alltid kan vända mig till.
Men sen finns det andra som får en att känna sig som den "tillfälliga vännen", vi kanske råkar vara på samma linje i livet men sen om det händer något som aviker lite så är man inte lika betydelse full längre. Då blir man utbytt till någon som passar bättre.

Ibland blir jag arg på mig själv för att jag är för snäll och tar sån skit. Tänk om jag kunde våga stå upp för mig själv ibland och säga ifrån. 
Kanske är det så att dessa människor inte är medveten att dom sårar andra när dom gör så. Vad vet jag?
Känns som om jag skulle kunna fortsätta grubbla på det här hur länge som helst, men just nu vill mamma att jag ska följa med henne ut på en promenad i blåsten.

Vad är en riktig vän för er?


Kommentarer
Postat av: Malin

Du!

2009-09-28 @ 10:30:25
URL: http://maaaline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0